Utbildningskoordinator

Vill du arbeta med att skapa de bästa förutsättningarna för kursdeltagare och lärare? Drivs du av ordning och struktur? Är du lösningsorienterad, flexibel och har fallenhet för att arbeta med både högt och lågt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som en av fem utbildningskoordinatorer har du ansvar för arrangemanget kring kurser såsom kontakt med föreläsare och deltagare, att planera tillfälle och plats, ta emot anmälningar, utvärdera och fakturera. I samråd med produktchef arbetar du med marknad- och säljfrågor, budget och kursutveckling. Du kommer vara en del av ett glatt och hjälpsamt gäng som arbetar hårt med de egna utbildningsområdena men med en stor portion laganda.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

  • Att ha en koordinerande roll med daglig kontakt med medlemmar och kunder, produktchefer och föreläsare.
  • Bokning av föreläsare och kurslokaler för respektive kurs.
  • Hantera olika utskick i form av kursinbjudningar, deltagarlistor, kursutvärderingar samt sammanställning av dessa.
  • Hantering av kurskostnader och fakturering

Arbetets omfattning

Heltid, 37,5 h/veckan. Start september 2017

Tjänsten är en visstidsanställning om 6 månader med stor möjlighet till förlängning. Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att anställningen sker direkt hos FAR.

FAR är branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare. I näringsliv och samhälle är få saker så viktiga som kunskap och förtroende. Vår bransch förändras ständigt och kompetensutveckling är avgörande för att vara framgångsrik. Vi på FAR vet vad som krävs för att möta förändringar och vi erbjuder dig ständigt uppdaterad kunskap som lyfter både din karriär och ditt företag. Vi är den ledande leverantören i Sverige av kvalificerad utbildning inom revision, redovisning, skatt och controlling. Varje år utbildar sig fler än 11 000 personer på någon av våra över 100 utbildningar och 300 utbildningstillfällen. Våra lärare är lika mycket inspiratörer som föreläsare. De tillhör alla de främsta inom sitt yrke och har mångårig erfarenhet som ger en värdefull inblick i hur teorier och modeller kan fungera ute på företag och organisationer.

Din profil

Kompetenskrav: Vi tror att du är gymnasieutbildad och det är meriterande om du har läst en ekonomisk inriktning. Du har minst två-tre års erfarenhet av administrativt arbete. Det är viktigt att du har datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Excel.

Personliga egenskaper: Du klarar av att arbeta självständigt med ansvar för både helhet och detaljer. Du är strukturerad och drivande, men också nyfiken och lyhörd. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi söker dig som är trygg i dig själv och din förmåga. Du klarar av att arbeta självständigt och tycker om administrativa arbetsuppgifter.

För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.

Är du den vi söker?

Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Sök tjänsten här >>

Arrow right Calendar Book Streaming Shopping cart Checked circle Computer mouse